De toekomst van Retail ligt niet in snelheid

Frans Melenhorst van Clear Value heeft op 1 november 2017 een presentatie gegeven over de wereld van retail en de impact van nieuwe technologie. Om 2 dingen duidelijk te maken: (1) de wereld verandert snel en voortdurend; (2) snelheid is niet wat retailers laat overleven.

New Retail wordt een wereld van diep klantbegrip op basis van big data (Sensitiviteit) en het, op basis van dit diepe begrip, overtreffen van de klantverwachtingen middels alle formule-elementen (Serendipiteit). Data en Retail lijken twee verschillende werelden. Alsof je appels en peren (Apples & Oranges) vergelijkt. Maar ze kunnen niet meer zonder elkaar.

In zijn presentatie schetst Frans drie verhalen: (1) de wereld van consumenten anno nu (dus geen verhaal over trends); (2) big data, AI en machine learning en wat retailers daarmee kunnen (cases, opnieuw geen trendverhaal), en (3) Vijf succesfactoren die retailers weer de aansluiting geven op de veranderde markt en klantwensen. (concrete factoren met voorbeelden, niks wolligs.)

Het is een heel praktisch verhaal, vol met concrete voorbeelden, cijfers ter onderbouwing en handvatten. Bedoeld om aan te geven hóe je er als retailer succes mee kunt boeken.

Neem voor een toelichting en/of een handout van de presentatie contact op met Frans: klik hier.