Clear Value partner van CDP Institute

cdp instituteDe aandacht voor Customer Data Platforms in Europa groeit. Veel bedrijven onderkennen dat het ontbreken van een centraal klantbeeld of 360 Graden op de klant hen hindert in het succesvol omgaan met omnichannel marketing. Vanwege die groeiende interesse in Customer Data Platforms in de Benelux is Clear Value officieel Partner geworden van het CDP Institute. In het vijfjarige bestaan van Clear Value hebben we al meerdere ondernemingen ondersteund in het selecteren en implementeren van een CDP, dat bovendien is ingebed in een gedragen business visie en implementatiewijze. Met het partnership zal Clear Value nog actiever geïnteresseerde bedrijven informeren over de mogelijkheden van een CDP als fundament voor omnichannel marketing én Sales Enablement. Het CDP is niet alleen waardevol voor marketing en Ecomerce, maar ondersteunt ook Category en Sales Managers bij het sneller en met minder risico nemen van betere beslissingen op basis van een compleet klantbeeld.

Het Customer Data Platform Institute Europe voorziet marketers en marketingtechnologie specialisten van informatie op het vlak van managen van klantgegevens. Activiteiten omvatten het uitgeven van informatieve publicaties, nieuws over ontwikkelingen binnen de industrie, ontwikkeling van handleidingen met praktijkvoorbeelden en standaarden, een lijst van CDP aanbieders en het geven van advies op gerelateerde zaken.

Het instituut is gericht op Customer Data Platforms, gedefinieerd als “een systeem bestuurd door een marketeer dat een uniforme en persistente klantendatabase bevat die ook toegankelijk is voor externe systemen.” Het instituut wordt geleid door Raab Associates Inc., een consultancy bedrijf gespecialiseerd in marketing technologie en analyse. Raab Associates introduceerde de Customer Data Platform categorie in 2013.