80% Bedrijven tevreden over hun CDP

Europese ondernemingen die een Customer Data Platform (CDP) hebben geïmplementeerd zijn daar zeer tevreden over, zo blijkt uit een onderzoek dat vandaag gepubliceerd wordt door het Customer Data Platform Institute Europe (CDPIE).

Uit het onderzoek is gebleken, dat het CDP een “significante waarde” heeft voor 80% van de leden van het CDPIE die een CDP-implementatie hebben afgerond. In totaal heeft 24% van de ondervraagde bedrijven een CDP geïmplementeerd, 34% is bezig met de implementatie ervan of plant de implementatie binnen nu en 12 maanden; de overige bedrijven hebben nog geen plannen voor een implementatie, geen plannen voor een implementatie na de komende 12 maanden of wist het nog niet.

Andere bevindingen in het rapport:

Clear Value partner van CDP Institute

cdp instituteDe aandacht voor Customer Data Platforms in Europa groeit. Veel bedrijven onderkennen dat het ontbreken van een centraal klantbeeld of 360 Graden op de klant hen hindert in het succesvol omgaan met omnichannel marketing. Vanwege die groeiende interesse in Customer Data Platforms in de Benelux is Clear Value officieel Partner geworden van het CDP Institute.

De toekomst van Retail ligt niet in snelheid

Frans Melenhorst van Clear Value heeft op 1 november 2017 een presentatie gegeven over de wereld van retail en de impact van nieuwe technologie. Om 2 dingen duidelijk te maken: (1) de wereld verandert snel en voortdurend; (2) snelheid is niet wat retailers laat overleven.

New Retail wordt een wereld van diep klantbegrip op basis van big data (Sensitiviteit) en het, op basis van dit diepe begrip, overtreffen van de klantverwachtingen middels alle formule-elementen (Serendipiteit). Data en Retail lijken twee verschillende werelden. Alsof je appels en peren (Apples & Oranges) vergelijkt. Maar ze kunnen niet meer zonder elkaar.

Clear Value spreekt over Retail, Big Data, Reizen en China

Presentatie Clear Value bij Contakt Consulting

Big Data als term wordt steeds bekender en de potentie ervan ook. Maar de vraag is nog steeds: hoe pas je big data toe in de omnichannel retailomgeving: wat is de beste methode hiervoor?
Hoe zet u big data in om elke individuele klant de beste ervaring te geven? Hoe kunt u de conversie ermee verhogen? En: hoe krijgt u de organisatie mee in de ontwikkelingen? Op dit soort vragen kregen de retail IT specialisten van Contakt Consulting  op 19 april 2017 antwoord.

Clear Value spreekt over Big Data in Retail bij ISM Omnichannel Event

ism omnichannel event-big-data-in-retail-ism-15-nov-2016-r

Presentatie Clear Value op ISM Omnichannel Event 2016

Omnichannel: er zijn zoveel mogelijkheden, maar wat is een goede strategie voor u? Hoe zet u de klant echt centraal zodat uw klanten dezelfde beleving op elk kanaal ervaren? En hoe krijgt u de organisatie mee in de ontwikkelingen? Op dit soort vragen kregen de honderden bezoekers van het ISM Omnichannel Event gratis antwoord.

Spark Summit 2015

Wessel en Tamara zijn van 27 – 29 oktober bij de allereerste Spark Summit in Europa geweest. Het was druk, het was technisch, het was internationaal en het was inspirerend.

Clear Value @ Spark Summit

Wat is Spark?

Spark is een open source analyse platform om data te kunnen rapporteren en analyseren via gedistribueerde methodes en technieken. De clue zit ‘m in gedistribueerd. Door gedistribueerd te werken is het mogelijk om (stukken van) computer programma’s naast elkaar te kunnen laten draaien, in plaats van alles achter elkaar uit te voeren. Daardoor is het mogelijk om een analyse veel sneller te laten uitvoeren dan via traditionele technieken. Of, sterker nog, er zijn genoeg situaties waarbij een analyse überhaupt niet uitgevoerd kan worden op 1 computer, simpel weg omdat de data niet meer past op 1 computer. In zulke gevallen biedt Spark een oplossing.
Vandaar de geschiktheid voor big data analyses.