CDP Keynote Speech on DDMA Datadag 2019

Marketers everywhere recognize the need for complete, accurate, and actionable customer data. Customer Data Platforms have grown in recent years to fill this need. Following the DDMA Datadag 2019 key note speech of David Raab, founder of the Customer Data Platform Institute, Frans Melenhorst of Netherlands-based Clear Value provided additional insight into the state of CDP in the Benelux, and he explained what the key success factors are for selecting, deploying and using the right Customer Data Platform.

CDP keynote on DDMA Data Dag: an interview with expert David M. Raab.

David, on January 24th you will deliver a keynote during DDMA Data Day 2019 on Customer Data Platforms: what can the audience expect?

“Marketers everywhere recognize the need for complete, accurate, and actionable customer data. Customer Data Platforms have grown in recent years to fill this need. We will explore the definition of CDP, how it differs from other customer data tools, best practices, industry development, and future trends. Frans Melenhorst will join me as CDP Institute Partner, to provide additional insight into the state of CDP in the Benelux, and he will explain what the key success factors are for selecting, deploying and using the right Customer Data Platform.”

Lees verder op LinkedIn: klik hier.

Optimaal gebruik van klantdata: interview Frans Melenhorst op ITexecutive.nl

Marketeers hebben vandaag de dag de beschikking over meer gegevens dan ooit. De uitdaging is al deze data samen te brengen in een bruikbaar, gecentraliseerd 360-graden klantbeeld. Customer data platform-technologie (CDP) is een eenvoudig te implementeren oplossing voor unificatie en delen van gegevens.

Intelligente sturing

Een CDP verzamelt, combineert en biedt inzicht in alle interne en externe klantgegevens. “Een verbetering voor marketeers, een verademing voor de IT-afdeling”, zegt Frans Melenhorst. “Zelfs complexe, traditionele organisaties kunnen met een CDP binnen twee jaar groeien naar intelligente sturing op een compleet klantbeeld.“

Lees verder op IT-executive: klik hier.

 

David M. Raab to Host First CDP Workshop in the Netherlands

Today’s marketers have more data available than ever but struggle to pull it together in a usable, centralized Customer 360 format. Customer Data Platform (CDP) technology offers the promise to solve this problem by offering easy-to-deploy systems resulting in data unification and sharing. But marketers, technologists and executives rightly wonder: can CDP really deliver on this promise?

80% Bedrijven tevreden over hun CDP

Europese ondernemingen die een Customer Data Platform (CDP) hebben geïmplementeerd zijn daar zeer tevreden over, zo blijkt uit een onderzoek dat vandaag gepubliceerd wordt door het Customer Data Platform Institute Europe (CDPIE).

Uit het onderzoek is gebleken, dat het CDP een “significante waarde” heeft voor 80% van de leden van het CDPIE die een CDP-implementatie hebben afgerond. In totaal heeft 24% van de ondervraagde bedrijven een CDP geïmplementeerd, 34% is bezig met de implementatie ervan of plant de implementatie binnen nu en 12 maanden; de overige bedrijven hebben nog geen plannen voor een implementatie, geen plannen voor een implementatie na de komende 12 maanden of wist het nog niet.

Andere bevindingen in het rapport:

Clear Value partner van CDP Institute

cdp instituteDe aandacht voor Customer Data Platforms in Europa groeit. Veel bedrijven onderkennen dat het ontbreken van een centraal klantbeeld of 360 Graden op de klant hen hindert in het succesvol omgaan met omnichannel marketing. Vanwege die groeiende interesse in Customer Data Platforms in de Benelux is Clear Value officieel Partner geworden van het CDP Institute.

De toekomst van Retail ligt niet in snelheid

Frans Melenhorst van Clear Value heeft op 1 november 2017 een presentatie gegeven over de wereld van retail en de impact van nieuwe technologie. Om 2 dingen duidelijk te maken: (1) de wereld verandert snel en voortdurend; (2) snelheid is niet wat retailers laat overleven.

New Retail wordt een wereld van diep klantbegrip op basis van big data (Sensitiviteit) en het, op basis van dit diepe begrip, overtreffen van de klantverwachtingen middels alle formule-elementen (Serendipiteit). Data en Retail lijken twee verschillende werelden. Alsof je appels en peren (Apples & Oranges) vergelijkt. Maar ze kunnen niet meer zonder elkaar.

Clear Value spreekt over Retail, Big Data, Reizen en China

Presentatie Clear Value bij Contakt Consulting

Big Data als term wordt steeds bekender en de potentie ervan ook. Maar de vraag is nog steeds: hoe pas je big data toe in de omnichannel retailomgeving: wat is de beste methode hiervoor?
Hoe zet u big data in om elke individuele klant de beste ervaring te geven? Hoe kunt u de conversie ermee verhogen? En: hoe krijgt u de organisatie mee in de ontwikkelingen? Op dit soort vragen kregen de retail IT specialisten van Contakt Consulting  op 19 april 2017 antwoord.

Clear Value spreekt over Big Data in Retail bij ISM Omnichannel Event

ism omnichannel event-big-data-in-retail-ism-15-nov-2016-r

Presentatie Clear Value op ISM Omnichannel Event 2016

Omnichannel: er zijn zoveel mogelijkheden, maar wat is een goede strategie voor u? Hoe zet u de klant echt centraal zodat uw klanten dezelfde beleving op elk kanaal ervaren? En hoe krijgt u de organisatie mee in de ontwikkelingen? Op dit soort vragen kregen de honderden bezoekers van het ISM Omnichannel Event gratis antwoord.