22/10: Clear Value spreekt op DDMA Afternoon Update

ddma data decisions engagement

Frans Melenhorst van Clear Value spreekt op 22 oktober as. tijdens de DDMA Afternoon Update over sturen op een centraal klantbeeld, en waarom dat weinig met software te maken heeft.

Marketeers kennen al lang de waarde van een compleet klantbeeld. En hun enorme belangstelling voor CDP-platforms onderstreept dit. Marketeers hebben echter 3 problemen: (1) hoe overtuig ik mijn directie van de noodzaak; (2) hoe krijg ik prioriteit op de al overvolle projectkalender van ICT en (3) hoe maak ik mijn belofte aan de directie waar en zorg ik dat het project succesvol wordt gedeployed en snel rendeert?

Frans Melenhorst komt met antwoorden op deze en andere vragen. Hij zal o.b.v. praktijkcases en zijn ervaring toelichten wat de succesfactoren zijn bij het creëren van een centraal klantbeeld m.b.v. een Customer Data Platform, hoe de directie meegenomen kan worden in de voors en tegens en hoe je tot een goede keuze, deployment en uitnutting van een Customer Data Platform komt.

Lees hier verder: https://ddma.nl/events/afternoon-update-data-decisions-engagement-2/?utm_medium=email

19/09: gratis webinar met David Raab van CDP Institute

Met een Customer Data Platform (CDP) kun je al je klantdata op één centrale plek managen en die eenvoudig omzetten naar 360 graden klantinzicht. Welk CDP kun je het beste inzetten, en waarvoor? Wat zijn de belangrijkste features waar je op moet letten bij de selectie van een CDP? En welke vraag mag je absoluut niet vergeten te stellen?

Donderdag 19 september organiseerde Frankwatching een CDP webinar met David Raab van het CDP Institute, die inzicht gaf in de functies van CDP’s, de onderlinge verschillen en de verschillen met andere MarTech-oplossingen en vragen beantwoordde. Heb je nog vragen over wat er besproken is, neem dan contact op met ons. Clear Value is de ervaren partner van het CDP Institute van David Raab in Nederland en België.

Clear Value is verhuisd

clear value nijkerk

Met ingang van 26 augustus is Clear Value verhuisd naar Akerpoort 16a in Nijkerk. Nog steeds centraal gelegen en goed bereikbaar vanuit alle windstreken.
Na vijf jaar gevestigd te zijn geweest in Soesterberg zijn we nu verhuisd naar een nieuwe, moderne en energiezuinige locatie in Nijkerk, aan de A28. Veel ruimte rondom, dus ook genoeg ruimte om ver vooruit te kunnen kijken. Kom een keer op de koffie: die is nog steeds prima.

CDP Keynote Speech on DDMA Datadag 2019

Marketers everywhere recognize the need for complete, accurate, and actionable customer data. Customer Data Platforms have grown in recent years to fill this need. Following the DDMA Datadag 2019 key note speech of David Raab, founder of the Customer Data Platform Institute, Frans Melenhorst of Netherlands-based Clear Value provided additional insight into the state of CDP in the Benelux, and he explained what the key success factors are for selecting, deploying and using the right Customer Data Platform.

CDP keynote on DDMA Data Dag: an interview with expert David M. Raab.

David, on January 24th you will deliver a keynote during DDMA Data Day 2019 on Customer Data Platforms: what can the audience expect?

“Marketers everywhere recognize the need for complete, accurate, and actionable customer data. Customer Data Platforms have grown in recent years to fill this need. We will explore the definition of CDP, how it differs from other customer data tools, best practices, industry development, and future trends. Frans Melenhorst will join me as CDP Institute Partner, to provide additional insight into the state of CDP in the Benelux, and he will explain what the key success factors are for selecting, deploying and using the right Customer Data Platform.”

Lees verder op LinkedIn: klik hier.

Optimaal gebruik van klantdata: interview Frans Melenhorst op ITexecutive.nl

Marketeers hebben vandaag de dag de beschikking over meer gegevens dan ooit. De uitdaging is al deze data samen te brengen in een bruikbaar, gecentraliseerd 360-graden klantbeeld. Customer data platform-technologie (CDP) is een eenvoudig te implementeren oplossing voor unificatie en delen van gegevens.

Intelligente sturing

Een CDP verzamelt, combineert en biedt inzicht in alle interne en externe klantgegevens. “Een verbetering voor marketeers, een verademing voor de IT-afdeling”, zegt Frans Melenhorst. “Zelfs complexe, traditionele organisaties kunnen met een CDP binnen twee jaar groeien naar intelligente sturing op een compleet klantbeeld.“

Lees verder op IT-executive: klik hier.

 

David M. Raab to Host First CDP Workshop in the Netherlands

Today’s marketers have more data available than ever but struggle to pull it together in a usable, centralized Customer 360 format. Customer Data Platform (CDP) technology offers the promise to solve this problem by offering easy-to-deploy systems resulting in data unification and sharing. But marketers, technologists and executives rightly wonder: can CDP really deliver on this promise?

80% Bedrijven tevreden over hun CDP

Europese ondernemingen die een Customer Data Platform (CDP) hebben geïmplementeerd zijn daar zeer tevreden over, zo blijkt uit een onderzoek dat vandaag gepubliceerd wordt door het Customer Data Platform Institute Europe (CDPIE).

Uit het onderzoek is gebleken, dat het CDP een “significante waarde” heeft voor 80% van de leden van het CDPIE die een CDP-implementatie hebben afgerond. In totaal heeft 24% van de ondervraagde bedrijven een CDP geïmplementeerd, 34% is bezig met de implementatie ervan of plant de implementatie binnen nu en 12 maanden; de overige bedrijven hebben nog geen plannen voor een implementatie, geen plannen voor een implementatie na de komende 12 maanden of wist het nog niet.

Andere bevindingen in het rapport:

Clear Value partner van CDP Institute

cdp instituteDe aandacht voor Customer Data Platforms in Europa groeit. Veel bedrijven onderkennen dat het ontbreken van een centraal klantbeeld of 360 Graden op de klant hen hindert in het succesvol omgaan met omnichannel marketing. Vanwege die groeiende interesse in Customer Data Platforms in de Benelux is Clear Value officieel Partner geworden van het CDP Institute.

De toekomst van Retail ligt niet in snelheid

Frans Melenhorst van Clear Value heeft op 1 november 2017 een presentatie gegeven over de wereld van retail en de impact van nieuwe technologie. Om 2 dingen duidelijk te maken: (1) de wereld verandert snel en voortdurend; (2) snelheid is niet wat retailers laat overleven.

New Retail wordt een wereld van diep klantbegrip op basis van big data (Sensitiviteit) en het, op basis van dit diepe begrip, overtreffen van de klantverwachtingen middels alle formule-elementen (Serendipiteit). Data en Retail lijken twee verschillende werelden. Alsof je appels en peren (Apples & Oranges) vergelijkt. Maar ze kunnen niet meer zonder elkaar.