Dashboards: betere stuurinformatie tegen beperkte kosten

Dashboarding is een onderdeel van data intelligence, waarbij verschillende brokken informatie op een grafische manier gepresenteerd worden op een scherm. Dit presenteren kan door middel van grafieken, tabellen, plaatjes, teksten of wat je ook kunt bedenken. Het doel is om de gebruiker te voorzien van concrete stuurinformatie.

Er bestaan diverse soorten dashboarding-tools. Bepalend bij de keuze is welke functionaliteit nodig is om goed te kunnen sturen. Klipfolio is een voorbeeld van een low-cost online dashboard platform om krachtige, duidelijke en real-time dashboards te bouwen. Clear Value ontwikkelt dashboards in de meest voorkomende pakketten, waaronder Klipfolio. We kunnen je adviseren over de mogelijkheden van deze tool, en uiteraard bouwen of verbeteren wij desgewenst jouw Klipfolio-dashboards.

Over Klipfolio

KlipfolioKlipfolio is gestart in 2001. De missie van het Canadese Klipfolio is om de zichtbaarheid te verhogen van real-time data en belangrijke stuurinformatie om teams te helpen hun prestaties en winstgevendheid te verhogen. Veel bedrijven wereldwijd maken al gebruik van de tool: een online dashboard platform om real-time business dashboards te bouwen.

 Waarom Klipfolio?

De belangrijkste voordelen van Klipfolio:

  • Gemakkelijke real-time koppelingen met diverse veel gebruikte bronnen, waaronder Google Analytics, Facebook, Twitter, maar ook Google Drive en SQL Server;
  • Platform onafhankelijk: de dashboards zijn niet alleen op PC’s en laptops te gebruiken, maar functioneren ook uitstekend op tablets en smartphones;
  • De kosten: met 20 USD per user per maand is deze tool, zeker in vergelijking met andere Business Intelligence oplossingen, zeker niet duur.

Een prachtige tool dus, die in veel situaties uitkomst kan bieden. Of dit in jouw situatie ook zo is, bespreken we graag met jou. Neem hiervoor contact met ons op.

Voor wie is deze dashboarding tool geschikt?

De meeste klanten vallen in een van de volgende categorieën:

  • (Tech) Start-ups. Deze bedrijven hebben vaak veel behoefte aan data, beter nog, inzichten om te bepalen of de ontwikkelingen goed gaan. Er gebeurt veel in deze organisaties, de snelheid van veranderingen en ontwikkelingen is groot. Er is vaak veel data beschikbaar uit diverse bronnen en er is weinig historie. Er is (nog) geen data warehouse, de cijfers komen rechtstreeks uit de bron;
  • Marketing afdelingen van grote bedrijven. In deze gevallen is er vaak wel een groot (marketing) data warehouse. Maar als er extra bronnen ontsloten moeten worden dan gaat er vaak een groot traject aan vooraf. Dit kost te veel tijd. Een (tijdelijke) oplossing kan dan zijn om een Klipfolio Dashboard te bouwen en te gebruiken totdat de oplossing geïntegreerd kunnen worden in de reguliere processen;
  • MKB ondernemingen die behoefte hebben om in 1 oogopslag een overzicht te hebben van marketingkosten en opbrengsten. In plaats van dagelijks een rondje te maken langs het Google Adwords account, de statistieken van de emailmarketing, de e-commerce cijfers in Analytics of gegevens over het website bezoek en de ontwikkeling van social media, is het nu mogelijk om dit allemaal op 1 plek te integreren.

Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons:

Klik hier en neem contact met ons op