Denk snel, test snel, leer snel

Meerjarenplannen worden steeds minder gemaakt. Ze zijn steeds minder waardevol, omdat de realiteit ze snel achterhaalt. De technologische veranderingen zijn daar nog belangrijker in dan de economische situatie. De aandacht voor agile management, scrum, Lean, marketing automation en disruptive innovation onderstreept, dat veel CEO’s zoeken naar snellere manieren om te kunnen reageren op veranderingen in de markt. Of om zelf sneller disruptieve innovaties uit te kunnen proberen. Traditionele plannen maken daarom plaats voor micro strategieën.

Een praktisch plan voor transformatie

Zoals steeds meer IT-afdelingen op Agile Development of Scrum overgaan, zo ondersteunt Clear Value CMO’s om te transformeren naar Agile Marketing-afdelingen, waar op basis van micro strategieën, Customer Data Platforms en andere MarTech-oplossingen én een andere manier van werken gezamenlijk leiden tot snellere veranderingen en groei. CEO’s ondersteunen we bij het opstellen en uitvoeren van een praktische plannen op basis van klantdata om sneller te kunnen innoveren. We hebben in beiden situaties ervaring opgedaan bij zowel gevestigde bedrijven als bij start-ups en scale-ups in het digitale domein.

Vijf aandachtsgebieden voor klantgerichte innovatie

Clear Value-Cirkel van SerendipiteitStructurele verbeteringen raken meerdere domeinen of aandachtsgebieden binnen elke organisatie. Deze aandachtsgebieden worden genoemd in het Serendipiteitsmodel. Ze hebben enerzijds te maken met de heldere waarde die aan klanten wordt geleverd (groen), en anderzijds met de heldere waarde van klanten voor de eigen organisatie (blauw). Hoe beter de klantervaring, hoe groter de loyaliteit. En hoe groter het rendement.

Verder naar: Stroomlijn klantprocessen