Personaliseer de klantinteractie

Klantcommunicatie is veranderd van een outbound (push) activiteit naar een guided inbound (pull) proces dat de klant zelf bestuurt. De content moet zo goed mogelijk aansluiten op het profiel van de prospect of klant, het moment, het device en de context. En dat moet als proces 24/7 werken en liefst zichzelf optimaliseren. De traditionele manier van CRM of database marketing bedrijven (analyse maken, segmenten definiëren, campagnes maken en uitvoeren) is veranderd in een door algoritmes, marketing automation en een CDP ondersteund proces waarbij in realtime per prospect of klant, per event, per kanaal de content wordt aangepast op basis van de klantinteractie.

Het probleem hierbij is niet het gebrek aan tools of platforms. De uitdaging is het kiezen en inbedden van de juiste marketing automation oplossing in het klantproces, en in het integreren van klantintelligentie in de vorm van algoritmes. Dit vraagt om data science-technieken waarmee ook nieuwe (big) databronnen kunnen worden gebruikt.

Clear Value ontwikkelt algoritmes om de klantinteractie intelligenter en effectiever te maken; modellen die geïntegreerd kunnen worden in bestaande platforms.  Daarnaast selecteren we customer datamanagement platforms (CDP’s) en marketing automation platforms, personalisatieplatforms en recommenderoplossingen die in enkele dagen of weken operationeel zijn en de content van alle aangesloten kanalen personaliseren.

Neem voor meer informatie hierover vrijblijvend contact met ons op.

Verder naar: Versterk uw propositie