Eerst betere klantprocessen, dan betere tools

Analoog aan productiebedrijven, waar Lean (niet te verwarren met Lean Startup) en Six Sigma als methoden zijn ontstaan voor procesverbetering, definiëren wij – vanuit jullie klanten – hoe de customer journey of klantreis eruit ziet en of jullie performance de verwachtingen van jullie klanten tegemoetkomt of overtreft. Hierbij gaat het erom, dat je eerst de processen afstemt op de klantreis en klantverwachtingen, en daarna pas bekijkt of – en hoe – deelprocessen met softwareoplossingen te automatiseren of te ondersteunen zijn. “Eerst organiseren, dan automatiseren.”

De volgorde die wij hanteren om klantprocessen te stroomlijnen:
Customer Journey Optimalisatie

  1. Definieer de customer journey
  2. Meet de performance in elke stap
  3. Analyseer het resultaat
  4. Verbeter de performance
  5. Borg en monitor de verbetering

Clear Value heeft toonaangevende ondernemingen geholpen bij het definiëren van de customer journey en het monitoren en verbeteren van de eigen performance.

We vertellen je er graag meer over: neem gerust contact met ons op om hier vrijblijvend meer over te horen.

Verder naar: Personaliseer de interactie