Loyalty & CRM

Loyalty & CRM: bouw sterkere klantrelaties

Trouwe klanten zijn de basis van een succesvolle business. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten terug blijven komen en hun waarde groeit? En hoe haal je écht alles uit je loyaltydata?

Clear Value helpt bedrijven met het ontwikkelen, optimaliseren en uitnutten van loyaltyprogramma’s die klanten binden en activeren. Daarnaast ondersteunen we bij het opzetten van de loyaltystrategie, het opzetten en leiden van de CRM-afdeling en bij CRM-softwareselectie, van implementatie en inrichting, zodat jouw CRM niet alleen een systeem is, maar een strategische groeiversneller.

  • Loyaltyprogramma’s die werken – Van strategie tot uitvoering: wij helpen met de opzet én optimalisatie van effectieve loyaltyprogramma’s.
  • CRM van A tot Z – Selectie, implementatie en inrichting van het juiste CRM, afgestemd op jouw business.
  • Ad interim CRM-management – We helpen niet alleen met de inrichting, maar kunnen je CRM-afdeling ook tijdelijk leiden en naar een hoger niveau tillen.

10 kenmerken van sterke loyaltyprogramma’s

  1. Attractief: hoe interessanter de beloning voor deelname, hoe meer deelnemers er mee doen en hoe frequenter deelnemers hun loyaltypas, -app of code tonen.
  2. Haalbaar: hoe sneller een deelnemer een beloningen krijgt voor haar aankoopgedrag.
  3. Onderscheidend: het hoeft niet uniek te zijn, maar het moet bij je merk passen.
  4. Een mix: van transactioneel voordeel (“hoe meer je koopt hoe meer voordeel”) en emotioneel voordeel (een “warme laag”) 
  5. Simpel: De beste propositie is die, waarbij klanten aan elkaar in 1 zin van 10 woorden kunnen uitleggen wat het voordeel is van het loyaltyprogramma.
  6. Sterk: de beste loyaltyprogramma’s in retail koppelen 80% van de omzet aan individuele klanten.
  7. Makkelijk: makkelijk om aan deel te nemen, om bij aankopen te tonen en om tegoeden (punten, vouchers, enz.) in te wisselen voor voordeel.
  8. Meetbaar: definieer de juiste klant metrics om bijvoorbeeld het aantal deelnemers, retentie en omzetgroei te kunnen meten en beïnvloeden.
  9. Uitvoerbaar: hoe complexer het programma, hoe meer tijd, menskracht en geld het kost en hoe groter de foutkansen en irritaties bij deelnemers.
  10. Betaalbaar: de investeringen en jaarlijkse kosten moeten meer dan goed gemaakt worden door de extra omzet die het loyaltyprogramma oplevert

Lees ook onze blogs hierover: klik hier:

Lees onze blogs

Meer halen uit klantloyaliteit en CRM? Neem contact op en ontdek hoe wij helpen.

Ontdek onze aanpak

Welke vragen heb jij? Over welke klantcase wil je meer horen? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!

Plan een afspraak Contactgegevens

afbeelding