Het verbaast me nog steeds hoe vaak bedrijven zeggen dat ze “de klant centraal stellen,” terwijl de praktijk iets anders laat zien. Als klant word je vaak overspoeld met generieke, onpersoonlijke berichten en aanbiedingen die totaal niet aansluiten op jouw situatie, jouw moment of jouw behoeften. Hoe kan dat?
Het antwoord is simpel én complex: bedrijven willen wel klantgericht zijn, maar weten niet hoe. Ze missen de kennis, ervaring en samengevoegde klantdata om dit op de juiste manier te doen. Die vraag – hóe dan? – heeft mij altijd gefascineerd.
Clear Value is mijn antwoord. Mijn missie is bedrijven helpen om écht klantgericht te worden, niet alleen in woorden, maar in alles wat ze doen. Dat begint bij het ontwerpen van een visie en strategie, gebaseerd op data en martech-oplossingen, en eindigt bij het procesmatig en praktisch inbedden van klantgericht denken in hun organisatie.
Mijn motivatie? Aanvankelijk was het best egoïstisch: als ik bedrijven zou helpen om mij, als klant, persoonlijker te benaderen, zou ik verlost worden van de generieke mails en calls waar ik zo’n hekel aan had. Maar al snel werd het groter dan dat. Ik wilde een bureau bouwen dat onafhankelijk, integer en klantobsessief is. Een bureau dat altijd oplossingen biedt die aantoonbare waarde leveren – "Clear Value."
Bij alles wat we doen, staan jouw klanten centraal. We ontwerpen oplossingen die eenvoudig, onderscheidend en impactvol zijn. Daarbij putten we uit data en technologie, maar nog meer uit psychologie en sociologie: hoe denken mensen, wat drijft hen, en hoe kunnen we daarop inspelen? Zoals Steve Jobs ooit zei: “Think Different.” Dat is wat wij doen, en dat is waarom Clear Value bestaat.