Herken je dit?
In onze gesprekken met directieleden en senior management van diverse hotels en leisure formules hebben we gemerkt dat gasten meer persoonlijke service verwachten maar dat er tegelijkertijd schaarste is aan personeel. Om dit probleem op te lossen wordt naar wegen gezocht om de gastervaring te optimaliseren en persoonlijker te maken met beperkt personeel.
Vragen die door CEO, CMO's en CDO's gesteld worden zijn:
- Hoe kunnen we gastdata uit ons PMS, CRM, loyaltyprogramma en de website combineren tot een centraal gastbeeld?
- Hoe kunnen we boekers direct op onze eigen site laten boeken en niet via OTA’s?
- Hoe kunnen we persoonlijker communiceren gedurende de hele guest journey?
- Hoe kunnen we omnichannel personaliseren zonder dat het veel tijd en menskracht kost?
- Hoe krijgen we beter zicht op het boekgedrag en interesses van gasten?
- Welke factoren (metrics) verklaren herhaalboekingen of juist klantverlies?
- Hoe kunnen we meer gasten voor ons loyaltyprogramma winnen
- Hoe kunnen we het effect van ons loyaltyprogramma meetbaar verbeteren?
- Hoe kunnen we geautomatiseerd en via email, mobiel, site en socials op het gedrag van gasten inhaken?
Hoe doen we dat zonder een explosie aan medewerkers of externen nodig te hebben?