Leisure & Hospitality

Herken je dit?

In onze gesprekken met directieleden en senior management van diverse hotels en leisure formules hebben we gemerkt dat gasten meer persoonlijke service verwachten maar dat er tegelijkertijd schaarste is aan personeel. Om dit probleem op te lossen wordt naar wegen gezocht om de gastervaring te optimaliseren en persoonlijker te maken met beperkt personeel. 

Vragen die door CEO, CMO's en CDO's gesteld worden zijn:

  • Hoe kunnen we gastdata uit ons PMS, CRM, loyaltyprogramma en de website combineren tot een centraal gastbeeld?
  • Hoe kunnen we boekers direct op onze eigen site laten boeken en niet via OTA’s?
  • Hoe kunnen we persoonlijker communiceren gedurende de hele guest journey?
  • Hoe kunnen we omnichannel personaliseren zonder dat het veel tijd en menskracht kost?
  • Hoe krijgen we beter zicht op het boekgedrag en interesses van gasten?
  • Welke factoren (metrics) verklaren herhaalboekingen of juist klantverlies?
  • Hoe kunnen we meer gasten voor ons loyaltyprogramma winnen
  • Hoe kunnen we het effect van ons loyaltyprogramma meetbaar verbeteren?
  • Hoe kunnen we geautomatiseerd en via email, mobiel, site en socials op het gedrag van gasten inhaken?
    Hoe doen we dat zonder een explosie aan medewerkers of externen nodig te hebben?
     

Onze oplossingen

  • We werken de guest journeys (B2C) en buyer journeys (B2B) uit
  • We verbinden data uit de relevante databronnen tot één gastbeeld met behulp van een CDP 
  • We helpen bij het definiëren van metrics en maken dashboards
  • We ondersteunen bij het verbeteren van processen vanuit de guest journeys
  • We helpen bij het definiëren van triggers voor omnichannel personalisatie
  • We helpen bij het creëren of verbeteren van het eigen loyaltyprogramma
  • We ondersteunen bij het ontwerpen tot en met evalueren van gepersonaliseerde campagnes
  • We leveren specialisten (data analisten, webanalisten, digital engagement marketeers) die jouw team trainen en tijdelijk ondersteunen

 

Wat is het resultaat?

  • Een continu beschikbaar, compleet en correct 360 graden gastbeeld in een CDP
  • Operationele guest journeys voor personalisatie van content gedurende de gastreis
  • Klant KPI’s waarmee gestuurd kan worden op gastomzet, retentie en tevredenheid
  • Praktische dashboards, gemaakt in Klipfolio, PowerBI, Looker of een tool naar keuze
  • Triggers in het CDP voor omnichannel personalisatie
  • Een effectiever loyaltyprogramma
  • Groei van gasttevredenheid, conversie op campagnes, gastomzet en gastretentie  

Ontdek onze aanpak

Welke vragen heb jij? Over welke klantcase wil je meer horen? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!

Plan een afspraak Contactgegevens

afbeelding