Versterken van het D2C-kanaal: een fashion retail-case

1 juli 2024

PersonalisatieData StrategieCDPChange & Transformatie

Met de aanschaf van een CDP – een packaged CDP, een composable CDP of een headless CDP – start de mogelijkheid om omnichannel te gaan personaliseren. De klantdata zijn uit diverse bronnen samengebracht in het CDP, en met analytics zijn records verrijkt. Tijd om het beste uit je data te halen en CX, conversie en klantbehoud te verbeteren. Maar hoe start je omnichannel personalisatie. Een voorbeeld uit onze praktijk: 

We zijn al sinds 2015 retailers en hoteliers aan het ondersteunen bij het verbeteren van CX, conversie en retentie. Een CDP biedt daarvoor een goed datafundament, want: 

Data uit diverse bronnen knoop je aan elkaar op klantniveau 
Je kunt er – al dan niet automatisch – triggers aan toevoegen 
Je kunt er omnichannel engagement campagnes mee voeden 
Je kunt volgen wat er met klantretentie, CLTV en tevredenheid gebeurt. 

Hoe hielpen we een internationale fashion retailer hierbij?  

  • Wat was het doel: Direct-to-Consumer (D2C) sales vergroten.
  • Wat was de uitdaging: klantdata zijn verspreid opgeslagen; gepersonaliseerde/geautomatiseerde campagnes waren hierdoor niet mogelijk.
  • Wat was de oplossing: data consolidatie in een campagne-CDP, Bloomreach Egagement en het opzetten van omnichannel engagement campagnes.
  • Wat was het resultaat: een geheel ingericht CDP, volledige en vlekkeloze migratie naar de nieuwe marketing automation-tool, intern getrainde marketeers en een heldere en uitvoerbare roadmap met vervolgstappen.    
Nieuwsoverzicht

Wat wij bieden en beloven

Met onze kennis en ervaring beloven we onze opdrachtgevers dat ze succesvol kunnen transformeren naar een klantgecentreerde - of zelfs klantobsessieve - organisatie door vier pijlers met hen in te richten:

  1. Adaptable customer data foundation: een adaptief klantdataplatform (CDP, packaged of composable), dat flexibel meebeweegt met veranderende klantkenmerken en wensen van het bedrijf.
  2. Guiding customer insights: nieuwe inzichten op basis van samengevoegde klantdata uit diverse bronnen, die niet alleen leiden tot gepersonalisatie communicatie maar ook tot een formule die aan blijft sluiten op veranderende klantwensen.
  3. Outstanding customer engagement: gepersonaliseerde communicatie via alle relevante klantcontact punten en in elke stap van de customer journey, die leidt tot meetbaar gegroeide klantwaarde en customer engagement.
  4. Customer-centric transformation: een combinatie van een heldere datastrategie, die naadloos aansluit op de ambities en doelen van jouw organisatie en change management, waardoor transformatieplannen gedragen worden door de eigen organisatie. 

Onze kernwaarden

  • Serendipiteit
  • Sensitiviteit
  • Integriteit
  • Creativiteit
  • Nieuwsgierigheid

Ontdek onze aanpak

Welke vragen heb jij? Over welke klantcase wil je meer horen? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!

Plan een afspraak Contactgegevens

afbeelding